Sinds kort zijn we bezig de foto’s van onze geschiedkundige vereniging te digitaliseren en te publiceren op de website FotoBank, een website speciaal ontwikkeld voor Geschiedkundige en Historische Verenigingen.

Er staan nu van de Geschiedkundige Vereniging Giessenburg en Schelluinen ca. 1000 foto’s op FotoBank, maar dit worden er snel meer. Tot nu toe staan bij de foto’s alleen de plaatsnamen en straten + huisnummers vermeld. Het is de bedoeling dat In een later stadium een uitgebreidere beschrijving bij een aantal foto’s wordt geplaatst.

Op de homepage van FotoBank is bovenaan een bruine balk te zien met o.a. het item ‘deelnemers’. Klik hierop en de deelnemers aan FotoBank worden getoond. Bovenaan staat de naam van onze vereniging. Aan de rechterkant ziet men het aantal geplaatste foto’s (694). Klik op dit getal en de foto’s worden zichtbaar. Door op de foto te klikken wordt deze in groter formaat getoond en zijn ook deĀ  locatie + beschrijving te zien. Door op het pijltje naar rechts of links te klikken kan men door de collectie ‘wandelen’.

Met onderstaande button kunt u direct naar de foto's van onze vereniging.

Op tijden dat er werkgroepen aanwezig zijn.
Woensdag en zaterdag van 13.30 tot 17.00 uur.
Op afspraak

Honderden historische foto's van onze dorpen in de Fotobank. Het aantal groeit nog steeds! > Lees verder