Sinds enige jaren zijn we bezig de foto’s van onze geschiedkundige vereniging te digitaliseren en te publiceren op de website FotoBank, een website speciaal ontwikkeld voor Geschiedkundige en Historische Verenigingen.

Er staan nu van de Geschiedkundige Vereniging Giessenburg en Schelluinen bijna 4000 foto’s op FotoBank, maar dit worden er snel meer. Er zijn twee categorieën: personen en plaatsen. Tot nu toe staan bij de foto’s alleen de plaatsnamen en straten + huisnummers vermeld. Het is de bedoeling dat in een later stadium een uitgebreidere beschrijving bij een aantal foto’s wordt geplaatst.

Op de homepage van FotoBank is bovenaan een bruine balk te zien met o.a. het item ‘deelnemers’. Klik hierop en de deelnemers aan FotoBank worden getoond. Bovenaan staat de naam van onze vereniging. Aan de rechterkant ziet men het aantal geplaatste foto’s. Klik op dit getal en de foto’s worden zichtbaar. Door op de foto te klikken wordt deze in groter formaat getoond en zijn ook deĀ  locatie + beschrijving te zien. Door op het pijltje naar rechts of links te klikken kan men door de collectie ‘wandelen’.

Met onderstaande button kunt u direct naar de foto's uit de categorie wegen, straten, huizen en water van onze vereniging.

Het museum is in ieder geval tot vrijdag 14 januari gesloten i.v.m. de coronaregels.
Zodra het museum weer open mag gaan we de expositie CBS 125 jaar nog een aantal weken verlengen.

bgg 0184 65 15 77

Rabo Clubsupport

Ook in 2021 heeft onze vereniging meegedaan met Rabo Clubsupport. Met hulp van veel Rabo-leden leverde dat een aardig bedragje op ... > Lees verder